רפואה סינית – האם חייבים להאמין?

רבים חושבים שבכדי שרפואה סינית תעבוד, מחלות יירפאו וכאבים ישכחו יש להאמין בה וככל שהאמונה חזקה יותר כך התוצאות תהיינה טובות והחולי יעלם. הדימוי מזכיר אמונה בדת, כאשר הגוף מדמה את הקורבן לרפואה העתיקה והמטפל הינו מקיים הטקס.

הקישור בין אמונה לריפוי קיים והוא לאו דווקא משוייך לרפואה זו או אחרת. יכולות הריפוי קיימות בתוכנו וכשאנו מבריאים, משמע גופנו מאזן עצמו. הרפואה הטובה ביותר היא יכולת הגוף ליצור רקמות, להילחם בחיידקים, וירוסים, לסלק פסולת ולנצל מאגרים. למשל כשאנו נוטלים תרופה אנטיביוטית, על מנת להתמודד בחיידקים טפילים או מחולל מחלה אחר איננו מחסלים כל שריד של ה"תוקף" החיצוני, אלא אנו משנים את מאזנו, ואז גופינו יכול להשתלט על המצב ולהיות החזק במערכה ולחסל את המחולל.
ילדים ותינוקות בעלי יכולות האיזון המהירים והיעילים ביותר. ניתן לראות זאת ביכולתם להתגבר על מחלות ופציעות במהירות ולרוב ללא פגיעה ארוכת טווח. לפעמים נוטים לחשוב שילדים פגיעים יותר כי מערכת החיסון שלהם חלשה, אך ניתן להסתכל על זה גם בצורה שהם לומדים את הסביבה שאליה הגיעו ורק זקוקים לכיוון על מנת להתגבר על פגיעה.

אז מכאן ניתן לומר שהרפואה באה מבפנים. הרפואות השונות, כל אחת בדרכה, עוזרות לגוף למצוא את הדרך להתגבר על חוסר האיזון שמתבטא במחלה, כאב, פציעה וסבל. לרפואה הסינית יש מספר כלים כגון דיקור, צמחי מרפא, טווינא (טיפול במגע) אשר הולכים 4000 שנה אחורה של ניסוי ותהייה בנוגע להבאת מזור. התפתחות הרפואה הסינית באה מנקודת מבט אחרת מזו של הרפואה הקונבנציונאלית שאנו מכירים ויודעים. לרוב במערב מסתכלים על חולי כגורם ותוצאה, כך אם נדע את הגורם נדע לטפל בבעיה. לכן רפואה מערבית "מבודדת" בעיה לגורמיה ומפרידה בין תפקוד איברי, מערכתי, בין הגדרות של מחלות לפי מחולליה ואיזור התפרצותה. לעומת זאת, ברפואה הסינית מסתכלים במיוחד על ביטוי חוסר האיזון ופחות על איך הוא נוצר ברמה הפיזית. וכך, כשרואים ומאבחנים את חוסר האיזון אז ניתן לכוון את הגוף. הוא זה שיגביר תאי דם לבנים, יחדש רקמות, יזרים דם ואספקה, ויחולל בכל הדרכים שקיימות בו להחלים את החולי. הגוף הינו ישות חכמה ומורכבת ולכן פחות מעניין את המטפל הסיני איך הגוף יעשה זאת, אלא יותר באיזה חוסר איזון המערכות השונות נמצאות כדי לכוון לריפוי.

מחשבה והתכווננות תורמים בלכוון את הגוף לבצע את מה שהוא כבר יודע. כשאדם מדוכדך וללא רצון להבריא זה פוגע ביכולת שלו להביא לאיזון. אותה התכווננות יכולה להיקרא אמונה, או כל מילה אחרת אבל העיקרון החשוב באותה התכוונות הוא קבלת השינוי, הוא המפתח לרפואה. ללא שינוי אין תנועה, ותנועה חייבת לקרות בין מצב אחד למשניהו. ללא שינוי יש תקיעות וחוסר גמישות, משמע, נשארים במחלה.

הידע של הרפואה הסינית והרפואה הקונבנציונאלית נותנים לנו תמונה רחבה של דרכי התמודדות בחולי. האחד תורם לשני ולהיפך ומאפשר לנו להשתמש בכלים רבים יותר לפתור בעיות. אמונה, יכולה להישאר בצד או להיות חלק לפי בחירתו של האדם, וחשיבה חיובית תמיד יכולה להואיל.

כל הזכויות שמורות לנטע דן, אין להעתיק או להשתמש בכל צורה  בתוכן האתר לרבות תמונות ומאמרים כתובים
copyright©all rights reserved

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *